Cursuri funcţionari publici Băile Felix 2025: Locaţia de desfăşurarea cursurilor, cazarea şi masa participanţilor este HOTEL AQUA THERMAL SPA & RELAX*** , cu sediul in Baile Felix – Baile 1 Mai nr. 11A, Oradea, jud. Bihor
Beneficii incluse în tarifele de curs și cazare în anul 2025:
tematici noi, conform Noului cod administrativ şi legislaţiei specifice domeniului abordat; cursuri de 5/7 zile, respetiv 30/40 ore, cu 5/7 nopţi de cazare (Noul cod administrativ impune minim 30 de ore pentru promovarea în gradul profesional următor);
cazare 2 adulţi + 1 copil > 7 ani, cu pensiune completă (mic dejun, prânz şi cină) ;
traineri cadre universitare şi formatori practicieni certificaţi ANC;
suporturi de curs foarte bine documentate; condiții ireproșabile de cazare și masă; taxă de curs de bun simţ (930 lei cu tva inclus) și cel mai bun preţ la cazare; cele mai bune servicii.
Pentru informatii cu privire la curs si cazare sunati la numarul de telefon de mai jos!
Cursuri de formare profesională recunoscute, pentru promovare profesională, conform H.G. nr. 1066/2008, pe domeniile prioritare A.N.F.P., organizate săptămânal, de luni până vineri ! Traineri cadre universitare, cu atestare în utilizarea tehnologiei de învăţământ la distanţă !
Pentru cei dintre dumneavoastră care nu pot participa la cursurile noastre organizate cu prezenţă fizică, va precizăm faptul că toate cursurile noastre de perfecționare pentru sectorul public sunt organizate şi în sistem ON-LINE, în perioada06 ianuarie – 19 decembrie 2025. Cursurile on-line pot fi achiziționate şi din catalogul SEAP al Asociației Universitare Columna(cod fiscal 32781309) !
Mai jos regăsiți descrierea cursurilor şi detalii cu privire la înscriere şi plată !
CURSURI DE PERFECŢIONARE 2025 ORGANIZATE ON-LINE PENTRU SECTORUL PUBLIC (serie nouă ianuarie – decembrie 2025, 43 de cursuri pe domeniile prioritare ANFP)
1 ) COMPLETAŢI CEREREA DE INSCRIERE TIP, cu precizarea cursului ales şi a perioadei dorite (poate fi descărcată deAICI)
2) Transmiteţi cererea de înscriere semnată şi ştampilată la adresa de mail inscrieri@asociatiacolumna.ro ;
3 ) Veţi primi pe mail factura aferentă iar aceasta trebuie achitată până la data începerii cursului;
4 ) Luni, în ziua începerii cursului, veţi primi pe mail link-ul de acces pe platforma on-line, împreună cu codul de înregistrare şi acces pe platformă (nu trebuie sa instalați nimic).
SUNĂ PENTRU SUPORT LA0722.207.117!
INSCRIE-TE ACUM !VEZI PRINCIPALELE CURSURI ON-LINE CU DIPLOMĂ DE 30 DE ORE MAI JOS !
IMPORTANT ! Înscrierile se fac permanent, pentru oricare dintre cursurile noastre ! La patru cursanți înscriși/instituție,al cincilea beneficiază de un curs gratuit (4 + 1 GRATUIT 100%, indiferent de cursurile achiziționate) Studiați grila de cursuri on-line de mai jos şi înscrieți-vă la cursul dorit ! Solicitați voucherul pentru cursul gratuit la telefonul 0722.207.117 !
Pentru detalii complete privind organizarea acestora vă rugăm să ne contactați la numărul de telefon0722.207.117 !
♥ CONSULTAŢI LISTA CU O PARTE A CURSURILOR DE FORMARE PROFESIONALĂ ORGANIZATE DE SOCIETATEA NOASTRĂ ON-LINE ÎN ANUL 2025 PENTRU ADMINISTRAŢIA PUBLICĂ :
CURS 1 – Managementul resurselor umane și salarizarea personalului din sectorul public(curs on-line 30 ore)
Tematica:
Managementul resurselor umane – legislație, roluri, principii, proceduri și obiective
Dezvoltarea personala – notiune, principii si valori
Dezvoltarea carierei: definiţie, obiective şi stadii
Planificarea dezvoltării carierei
Managementul propriei cariere
Planul individual de dezvoltare personală a funcţionarilor publici
Dezvoltarea carierei şi pregătirea profesională
Motivarea funcționarilor publici
Motivarea intrinsecă și motivarea extrinsecă
Statutul funcţionarilor publici conform Noului cod administrativ
Statutul personalului contractual din instituţiile publice
Aplicarea legislaţiei privind salarizarea personalului din instituţiile publice
CURS 2 – Control managerial intern și asigurarea calității serviciilor publice(curs on-line 30 ore)
Tematica:
Organizarea comisiei pentru monitorizarea, coordonarea şi îndrumarea metodologică a dezvoltării sistemului de control managerial intern
Elaborarea planului de dezvoltare a sistemului de control managerial intern
Identificarea activitatilor pentru care este necesar să se elaboreze proceduri
Realizarea procedurilor de sistem, a procedurilor operaționale și a întregii documentații necesare implementării sistemului
Identificarea principalelor riscuri şi a măsurilor necesare contracararea acestora
Identificarea situațiilor generatoare și potential generatoare de întreruperi ale activității
Stabilirea obiectivelor de tip SMART la nivelul instituţiei
Stabilirea circuitului documentelor și a informațiilor din instituție
Intocmirea rapoartelor semestriale/anuale privind stadiul implementării standardelor de control managerial intern
Elaborarea Codului de etică la nivelul instituției
Principii și norme de realizare a auditului intern în instituțiile publice
CURS 3 – Anticorupţie, deontologie profesională şi prevenirea situaţiilor de pantouflege în sectorul public(curs on-line 30 ore)
Tematica:
Etica si deontologia
Bazele integritatii publice
Sistemul national de integritate
Transparenţă şi liber acces la informaţiile de interes public
Îngrijirea persoanei vârstnice în centre de zi și la domiciliu
Consilierea psihologică a persoanelor de vârsta a treia
Cadrul legislative şi asigurarea drepturilor persoanelor cu dizabilităţi
Principiile de promovare a drepturilor persoanelor cu dizabilităţi
Incluziune socială şi metode de lucru cu persoanele cu dizabilităţi
Organizarea şi funcţionarea centrelor pentru persoanele cu dizabilităţi
Asigurarea securităţii persoanei cu dizabilități în centre
Obligaţiile persoanelor cu dizabilităţi, ale familiei sau ale reprezentanţilor legali
CURS 12 – Registrul agricol, cadastru și fond funciar(curs on-line 30 ore)
Tematica:
Organizarea registrului agricol
Intocmirea registrului agricol
Completarea registrului agricol
Controlul datelor din registrul agricol
Centralizarea datelor din registrul agricol
Raportarea datelor din registrul agricol
Fond funciar – principalele noțiuni și reglementări aplicabile
Noțiuni generale de cadastru și legislatia aplicabilă
Lucrări de cadastru, culegerea datelor și planul cadastral
Fond funciar
CURS 13 – Urbanism, amenajarea teritoriului și disciplina în construcții(curs on-line 30 ore)
Tematica:
Natura si specificul activitatilor de urbanism
Implicarea serviciului “Disciplina in constructii, protectia mediului si afisaj stradal“in respectarea prevederilor legale in vigoare
Legea nr. 350/ 2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul: a) Planul urbanistic general (PUG); b)Planul urbanistic zonal (PUZ); c) Planul urbanistic de detaliu (PUD)
Legea nr. 50/ 1990, republicata privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii
Modificări operate de Legea nr. 166/2023
Certificatul de urbanism, autorizatia de construire si autorizatia de desfiintare
Atributiile autoritatilor locale privind respectarea dispozitiilor Legii nr. 50/1991
Disciplina în construcții
Curs 14 – Poliţie locală – legislaţie şi proceduri specifice(curs on-line 30 ore)
Tematica:
Cadrul legislativ privind organizarea și funcționarea poliției locale (Legea nr. 155/2010)
Drepturile și obligațiile polițistului local
Modul de acţiune pentru prevenirea infractiunilor si a altor fapte antisociale
Cooperarea structurilor de ordine si siguranta publica
Modalitati de imbunatatire a comunicarii la nivelul poliţiei locale
Actiuni proactive si actiuni reactive
Paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, cu modificările şi completările ulterioare
Regimul armelor şi muniţiilor, cu modificările şi completările ulterioare
Sancţionarea faptelor de încălcare a unor norme de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice,
Reglementări privind sănătatea mintală şi protecţia persoanelor cu tulburări psihice
Reglementări privind organizarea şi desfăşurarea adunărilor publice
Stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele privind exploatarea şi menţinerea în bună stare a drumurilor publice
Asigurarea legalitatii proceselor-verbale de sanctionare contraventionala.
Curs 15 – Acte de stare civilă şi evidenţa persoanelor(curs on-line 30 ore)
Tematica:
Scurtă introducere despre noțiunea de stare civilă și importanța ei
Căsătoriile încheiate între cetăţeni străini şi cetăţeni români
Reglementări speciale la încheierea căsătoriei dintre un cetăţean străin aparţinând unuia din următoarele state: Israel, Norvegia, Elveţia, Arabia Saudită, Kuwait, Germania, Ucraina, Republica Moldova, Olanda, Bosnia şi Herţegovina, Rebublica Cehă, Cuba, India, Ungaria, Georgia, Republica Chile, Spania
Cazuri de nulitate a căsătoriei
Precizări referitoare la modificările legislative în materie de stare civilă
Eliberarea extraselor multilingve
Înscrierea de menţiuni în actele de stare civilă române privind hotărârile de divorţ pronunţate în străinătate
Scurt istoric privind actele de identitate
Prevenirea şi combaterea falsului privind identitatea
Curs 16 – Legalitatea actelor şi contractelor administrative – regimul juridic aplicabil(curs on-line 30 ore)
Tematica:
Conceptul de act administrativ (terminologie şi definiţie)
Trăsăturile actelor administrative
Regimul juridic al actelor administrative
Elementele actelor administrative
Condiţiile de valabilitate ale actelor administrative
Caracterele actelor administrative
Procedura emiterii si adoptarii actelor administrative
Căile administrative de atac
Efectele actelor administrative
Nulitatea şi inexistenţa actelor administrative
Notiunea de contract administrativ si evolutia teoriei contractului administrative
Regimul juridic al contractelor administrative
Interpretarea actelor normative
Metodele si rezultatele interpretarii actelor administrative
CURS ACTE DE STARE CIVILĂ ŞI EVIDENŢA PERSOANELOR 2025
Ai nevoie de un curs având ca tematică starea civilă şi evidenţa persoanelor ? Poţi participa la unul dintre cursurile noastre organizate în acest domeniu de activitate, fie în format fizic, fie în format on-line ! Consultă mai jos grilele noastre de cursuri privind starea civilă şi evidenţa persoanelor, inclusiv tematicile şi locaţiile de desfăşurare, la munte sau pe litoral !
GRATUIT: EXAMEN ŞI ELIBERARE DIPLOMĂ DE ABSOLVIRE 30 DE ORE. LA CERERE SE ELIBEREAZĂ ŞI SUPLIMENTUL DESCRIPTIV AFERENT CURSULUI !
Cum este organizat acest curs ?
♥Varianta 1: Cursul on-line este organizat săptămânal, de luni până vineri, si recunoscut conform Noului cod administrativ, respectiv conform H.G. nr. 1066/2008 pentru aprobarea normelor privind formarea profesionala a funcționarilor publici.
♥Varianta 2: Cursul cu prezenţă fizică se organizează săptămânal, de luni, până duminică, în locaţiile partenere, conform ofertelor de mai jos.
Cazarea se face cu o zi înaintea începerii cursurilor, respectiv duminica după ora 14.00. Solicită oferta detaliată şi planificarea cursurilor la telefon 0722.207.117 sau la adresa de mail inscrieri@asociatiacolumna.ro !
Tematica aferentă cursului:
Scurtă introducere despre noțiunea de stare civilă și importanța ei Căsătoriile încheiate între cetăţeni străini şi cetăţeni români
Reglementări speciale la încheierea căsătoriei dintre un cetăţean străin aparţinând unuia din următoarele state: Israel, Norvegia, Elveţia, Arabia Saudită, Kuwait, Germania, Ucraina, Republica Moldova, Olanda, Bosnia şi Herţegovina, Rebublica Cehă, Cuba, India, Ungaria, Georgia, Republica Chile, Spania
Cazuri de nulitate a căsătoriei
Precizări referitoare la modificările legislative în materie de stare civilă
Eliberarea extraselor multilingve
Înscrierea de menţiuni în actele de stare civilă române privind hotărârile de divorţ pronunţate în străinătate
Scurt istoric privind actele de identitate
Prevenirea şi combaterea falsului privind identitatea
Descriere curs: curs de tip work-shop bazat pe analiza legislativa, prezentare cazuri practice, analiza principalelor norme juridice si documente utilizate in domeniul studiat !
VEZI TOATE OFERTELE DE CURSURI FUNCTIONARI PUBLICI 2025 !
Cursurile noastre abordează o arie tematică diversă, specifică sectorului public, cu accent pe rolurile si responsabilităţile funcţionarilor publici, atât din punctul de vedere al normelor juridice pe care trebuie să le aplice, ca drept substanţial, cât şi din perspectiva normelor de drept procedural (Noul cod administrativ, legislaţia privind sistemul de control managerial intern, procedurile operaţionale şi de sistem, contencios administrativ şi jurisdicţii administrative etc. ).
La finalizarea cursului se eliberează diplomă de absolvire de 30/40 ore recunoscută potrivit H.G. nr. 1066/2008 privind formarea profesională a funcţionarilor publici.La cerere se eliberează şi supliment descriptiv aferent cursului
Acces la toate facilităţile hotelului: piscină, jacuzzi, diferite tipuri de saună, teren de tenis de câmp, parcare gratuită, restaurant, terasă, bar etc. !
Noul cod administrativ al României, adoptat prin O.U.G. nr. 57/2019, stabileşte explicit care sunt drepturile şi obligaţiile instituţiilor şi autorităţilor publice cu privire la perfecţionarea profesională a personalului, fie că vorbim despre aleşi locali şi funcţionari publici, fie că vorbim despre personalul contractual angajat în entităţile publice. VEDETI AICI BAZA LEGALA 2025
INFORMAŢII DESPRE ÎNSCRIEREA LA CURSURILE ORGANIZATE ÎN MARAMUREŞ:
Înscrierea se face prin completarea şi transmiterea cererii de înscriere tip la adresa de mail inscrieri@asociatiacolumna.ro !
Taxa de curs este în valoare de 930 lei cu tva inclus !
Cazare Hotel Gabriela*** Vişeul de Sus, jud. Maramureş : 2.700 lei cazare 5 nopţi sau 3.700 lei cazare 7 nopţi (2 adulţi + 1 copil > 7 ani + bonuri de masă de 700 sau 900 lei) .
Înscrierea se face permanent, în intervalul orar 08.00 – 20.00 !
CURS 1 – ACHIZIŢIILE PUBLICE – PLANIFICARE, PROCEDURI ŞI ASIGURAREA LEGALITĂŢII
CURS 40 ORE/ CONFORM CODULUI ADMINISTRATIV
Tematica:
Cadrul legislativ al achizitiilor publice
Calitatea de autoritate contractanta
Atributiile compartimentului intern specializat din cadrul autoritatii contractante
Domeniul de aplicare al Legii nr. 98/2016
Praguri valorice in achizitiile publice
Noutati privind procesul de achizitie publica
Strategia anuala de achizitie publica
Programul anual al achizitiilor publice
Etapizarea procesului de achizitie publica
Documentul unic de achizitie european (DUAE)
Noile tipuri de proceduri de atribuire
Documentatia de atribuire
Etapa de organizare a procedurii
Evaluarea ofertelor
Conflictul de interese
Reguli noi utilizare S.I.C.A.P. pentru autorități contractante
CURS 2 – ACTE DE STARE CIVILA SI EVIDENTA PERSOANELOR
CURS 40 ORE/ CONFORM CODULUI ADMINISTRATIV
Tematica:
Scurtă introducere despre noțiunea de stare civilă și importanța ei
Căsătoriile încheiate între cetăţeni străini şi cetăţeni români
Reglementări speciale la încheierea căsătoriei dintre un cetăţean străin aparţinând unuia din următoarele state: Israel, Norvegia, Elveţia, Arabia Saudită, Kuwait, Germania, Ucraina, Republica Moldova, Olanda, Bosnia şi Herţegovina, Rebublica Cehă, Cuba, India, Ungaria, Georgia, Republica Chile, Spania
Cazuri de nulitate a căsătoriei
Precizări referitoare la modificările legislative în materie de stare civilă
Eliberarea extraselor multilingve
Înscrierea de menţiuni în actele de stare civilă române privind hotărârile de divorţ pronunţate în străinătate
Scurt istoric privind actele de identitate
Prevenirea şi combaterea falsului privind identitatea
CURS 3 – ETICĂ, INTEGRITATE ŞI DEONTOLOGIE PROFESIONALĂ
CURS 40 ORE/ CONFORM CODULUI ADMINISTRATIV
Tematica:
Etica si deontologia
Bazele integritatii publice
Sistemul national de integritate
Transparenţă şi liber acces la informaţiile de interes public
Îngrijirea persoanei vârstnice în centre de zi și la domiciliu
Consilierea psihologică a persoanelor de vârsta a treia
Cadrul legislative şi asigurarea drepturilor persoanelor cu dizabilităţi
Principiile de promovare a drepturilor persoanelor cu dizabilităţi
Incluziune socială şi metode de lucru cu persoanele cu dizabilităţi
Organizarea şi funcţionarea centrelor pentru persoanele cu dizabilităţi
Asigurarea securităţii persoanei cu dizabilități în centre
Obligaţiile persoanelor cu dizabilităţi, ale familiei sau ale reprezentanţilor legali
CURS 6 – ASISTENŢĂ SOCIALĂ – LEGISLAŢIE ŞI PROCEDURI
CURS 40 ORE/ CONFORM CODULUI ADMINISTRATIV
Tematica:
Organizarea si functionarea sistemul național de asistență social si structura serviciilor sociale
Legislația privind inspecția socială
Legislația beneficiilor de asistenţă social (Sprijin acordat familiilor cu venituri reduse: ajutorul social, ajutorul de încălzire, alocaţia pentru susținerea familiei; Politici familiale: alocaţia de stat pentru copii, alocaţia lunară de plasament, indemnizaţia pentru creşterea copilului, acordarea concediului și indemnizației de acomodare; Sprijin acordat persoanelor cu handicap; Alte tipuri de beneficii de asistenţă social)
Rolurile și atribuțiile asistentului social si principalele elemente ale comportamentului profesional
Proceduri operaționale în domeniul asistenței sociale (domenii: circuitul documentelor, acordarea drepturilor persoanelor cu handicap, acordarea drepturilor persoanelor beneficiare de alocație pentru susținerea familiei, acordarea dreptului la concediul și indemnizația lunară de creștere a copiilor, venitul minim garantat, acordarea ajutoarelor pentru încălzire, acordarea gratuită de lapte praf copiilor cu vârste între 0-12 luni, instituire tutelă/curatelă, întocmirea documentației pentru beneficiarii cantinei de ajutor social, protecția copilului, monitorizarea copiilor cu părinți plecați la muncă în străinătate).
CURS 7 – IMPLEMENTAREA SISTEMULUI DE CONTROL MANAGERIAL INTERN CONFORM O.S.G.G. NR. 600/2018
CURS 40 ORE/ CONFORM CODULUI ADMINISTRATIV
Tematica:
Noţiuni introductive şi scurt istoric al domeniului
Organizarea sistemului de control intern managerial (SCIM) în entităţile publice
Elemente de specificitate ale SCIM la nivelul administraţiei centrale şi la nivelul administraţiei publice locale
Implementarea standardelor de control intern managerial
Evaluarea şi raportarea sistemului de control intern managerial
Diferitele documente şi instrumente utilizate: constituire comisie de monitorizare, activitate comisie de monitorizare, program de dezvoltare al SCIM, documente cu caracter organizatoric, formulare managementul riscului, plan implementare măsuri de control, raport anual, proceduri de sistem şi operaţionale, raport monitorizare performanţe s.a.
CURS 8 – COMPETENŢE INFORMATICE PENTRU ANGAJAŢII DIN SECTORUL PUBLIC – UTILIZARE IT&C
CURS 40 ORE/ CONFORM CODULUI ADMINISTRATIV
Tematica:
Noţiuni introductive
Procesoare de texte: Microsoft Word
Utilizarea mediului de lucru Microsoft Excel
Utilizarea mediului de lucru Power-Point
Identificare necesarului de software la nivelul instituţiei şi identificare resurselor necesare pentru asigurarea lui
Evaluarea eficienţei softurilor utilizate şi identificarea posibilităţilor de îmbunătăţire a acestora (ex. corelarea Forexebug cu softul de contabilitate; utilizarea bazelor de date)
Evaluarea riscurilor şi luarea măsurilor necesare pentru securizarea sistemelor informatice din perspectiva GDPR.
CURS 9 – COMUNICARE EFICIENTĂ INTRA ŞI INTER-INSTITUŢIONALĂ
CURS 40 ORE/ CONFORM CODULUI ADMINISTRATIV
Tematica:
Modele teoretice ale comunicării
Nevoia de comunicare informala
Spaţiul public si comunicarea; efecte perverse
Comunicarea publica
Comunicarea si rolul sau în prevenirea crizelor
Manipularea prin structurile mass-media
Aspecte ale comunicării în grupurile de munca
Rolul liderului în comunicarea de grup
Motivarea prin comunicare
Stilul de comunicare Comunicare verbală, paraverbală şi non-verbală
Norme de protocol
Comunicarea cu beneficiarii si angajatii serviciilor publice (stil autoritar sau stil defensiv ?)
CURS 10 – CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE ŞI REALIZAREA CONTROLULUI FINANCIAR PREVENTIV
CURS 40 ORE/ CONFORM CODULUI ADMINISTRATIV
Tematica:
Organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice
Elementele situatiilor financiare
Contabilitatea elementelor patrimoniale
Contabilitatea imobilizărilor
Contabilitatea stocurilor
Contabilitatea decontarilor cu tertii
Contabilitatea trezoreriei
Contabilitatea veniturilor si finantarilor
Contabilitatea cheltuielilor
Controlul financiar preventiv
Utilizare Forexebug
Management financiar in institutiile publice
Realizarea controlului financiar preventiv
CURS 11 – CONTENCIOS ADMINISTRATIV ŞI JURISDICŢII ADMINISTRATIVE
CURS 40 ORE/ CONFORM CODULUI ADMINISTRATIV
Tematica:
Noţiunea, trăsăturile şi formele controlului administrativ
Efectele lipsei sau ineficienţei controlului administrativ
Noţiunea şi trăsăturile contenciosului administrativ
Condiţiile necesare introducerii acţiunii în contenciosul administrativ
Actele administrative exceptate
Noţiunea şi trăsăturile jurisdicţiilor administrative
Principalele jurisdicţii administrative
CURS 12 – DEZVOLTARE ORGANIZAŢIONALĂ – LUCRU ÎN ECHIPĂ, COMUNICARE, MANAGEMENT PRIN OBIECTIVE ŞI LEADERSHIP
CURS 40 ORE/ CONFORM CODULUI ADMINISTRATIV
Tematica:
Determinarea esenței leadership-ului în sectorul public
Înțelegerea rolului și a importanței leadershipului în atingerea obiectivelor organizației publice
Însușirea diverselor abordări asupra leadership-ului
Stabilirea componentelor leadership-ului
Distincția între rolurile de manager și leader în sectorul public
Cunoașterea caracteristicilor comune tuturor tipurilor de lideri de grupuri eficiente
Explicarea abilităților și comportamentelor specifice ale liderilor asociate cu eficacitatea leadershipului
Definirea leadershipului charismatic și identificarea componentelor comportamentale ale liderilor charismatici vs. lideri noncharismatici
Cum să utilizăm eficient managementul prin obiective pentru dezvoltarea sănătoasă a organizaţiei publice
Promovarea lucrului în echipă în organizaţiile publice.
CURS 13 – DEZVOLTAREA PERSONALĂ ŞI MANAGEMENTUL CARIEREI PERSONALULUI DIN SECTORUL PUBLIC
CURS 40 ORE/ CONFORM CODULUI ADMINISTRATIV
Tematica:
Dezvoltarea personala – notiune, principii si valori
Dezvoltarea carierei: definiţie, obiective şi stadii
Planificarea dezvoltării carierei
Managementul propriei cariere
Planul individual de dezvoltare personală a angajaţilor din sectorul public
Dezvoltarea carierei şi pregătirea profesională
Motivarea intrinsecă și motivarea extrinsecă
Abordarea raţională şi abordarea emoţională a propriei activităţi
Cum gestionăm eficient problemele de serviciu şi problemele personale
Atitudini distructive şi atitudini constructive
Cum să eliminăm plafonarea şi să obţinem maximum de performanţă la locul de muncă.
CURS 14 – MANAGEMENT STRATEGIC ŞI POLITICI PUBLICE
CURS 40 ORE/ CONFORM CODULUI ADMINISTRATIV
Tematica:
Funcţii, roluri şi atribuţii în managementul public
Sisteme de management public: metode, tehnici şi instrumente
Componente ale managementului public: managementul operational, managementul de proiect, managementul riscurilor, managementul resurselor umane
Planificare strategica si management strategic
Identificarea obiectivelor, planificarea activitatilor şi alocarea resurselor
Instrumente de monitorizare şi control operaţionale în managementul public modern.
Elaborarea, implementarea şi evaluarea politicilor publice
CURS 15 – CONTROL MANAGERIAL INTERN, AUDIT INTERN ŞI ASIGURAREA CALITĂŢII SERVICIILOR PUBLICE
CURS 40 ORE/ CONFORM CODULUI ADMINISTRATIV
Tematica:
Organizarea comisiei pentru monitorizarea, coordonarea şi îndrumarea metodologică a dezvoltării sistemului de control managerial intern
Elaborarea planului de dezvoltare a sistemului de control managerial intern
Identificarea activitatilor pentru care este necesar să se elaboreze proceduri
Realizarea procedurilor de sistem, a procedurilor operaționale și a întregii documentații necesare implementării sistemului
Identificarea principalelor riscuri şi a măsurilor necesare contracararea acestora
Identificarea situațiilor generatoare și potential generatoare de întreruperi ale activității
Stabilirea obiectivelor de tip SMART la nivelul instituţiei
Stabilirea circuitului documentelor și a informațiilor din instituție
Intocmirea rapoartelor semestriale/anuale privind stadiul implementării standardelor de control managerial intern
Elaborarea Codului de etică la nivelul instituției
Principii și norme de realizare a auditului intern în instituțiile publice
CURS 16 – ANTICORUPŢIE, ETICĂ, INTEGRITATE, TRANSPARENŢĂ ŞI DEONTOLOGIE PROFESIONALĂ
CURS 40 ORE/ CONFORM CODULUI ADMINISTRATIV
Tematica:
Etica si deontologia
Bazele integritatii publice
Sistemul national de integritate
Transparenţă şi liber acces la informaţiile de interes public
CURS 31 – PROTECŢIA MEDIULUI ŞI MANAGEMENTUL DEŞEURILOR
CURS 40 ORE/ CONFORM CODULUI ADMINISTRATIV
Tematica:
Fundamente teoretice privind dreptul mediului
Izvoarele dreptului mediului
Principii, elementele strategice şi modalităţi de implementare a politicilor de mediu
Institutionalizarea dreptului mediului
Instituţia răspunderii juridice în dreptul mediului
Managementul deşeurilor
Istoricul dezvoltării durabile
Acţiuni întreprinse la nivelul UE
Principiile dezvoltării durabile
CURS 32 – PROTECŢIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL ÎN INSTITUŢIILE PUBLICE, COFORM G.D.P.R.
CURS 40 ORE/ CONFORM CODULUI ADMINISTRATIV
Tematica:
Ce reprezintă GDPR
Cine poate îndeplini funcția de responsabil cu protecția datelor
Sarcinile responsabilului cu protecția datelor
Principii şi valori cuprinse în motivarea Regulamentului nr. 679 din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE
Analiza principalelor dispoziţii ale Regulamentului nr. 679 din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a directivei 95/46/CE
Evaluarea impactului GDPR la nivelul instituţiei
Evaluarea politicilor şi măsurilor luate la nivelul instituţiei pentru protecţia datelor cu caracter personal.
CURS 33 – SECRETARIAT, ARHIVARE, BIBLIOTECONOMIE ŞI MANAGEMENTUL DOCUMENTELOR
CURS 40 ORE/ CONFORM CODULUI ADMINISTRATIV
Tematica:
Specificul activităţii de secretariat; roluri și atribuții
Tehnica corespondenței și controlul înregistrărilor
Norme şi instrucţiuni privind arhivarea documentelor
Normative privind spațiile de arhivare
Arhivarea electronică a documentelor
Controlul circuitului documentelor
Biblioteconomia
Managementul documentelor
CURS 34 – AUDITUL CALITATII SERVICIILOR PUBLICE ŞI CONTROLUL MANAGERIAL INTERN
CURS 40 ORE/ CONFORM CODULUI ADMINISTRATIV
Tematica (Managementul implementarii Cadrului comun de autoevaluare a modului de functionare a institutiilor publice):
MANAGEMENTUL CALITATII
Generalitati
Teoria TQM – ciclul PDCA
Pricipiile Sistemului de management al calitatii
Seria de Standarde privind Calitatea
Sistemul de Management Integrat al organizatiei.
CADRUL COMUN DE AUTOEVALUARE A MODULUI DE FUNCTIONARE A INSTITUTIILOR PUBLICE
Definitie, rol, scop
Avantajele utilizarii CAF
STRUCTURA CAF
Principii
Criterii si Subcriterii CAF
IMPLEMENTAREA CAF
Faza premergatoare – Organizare
Procesul de Autoevaluare – Notare
Planul de actiuni / Prioritizare/ Reevaluare
CURS 35 – TAXE, IMPOZITE LOCALE ŞI EXECUTARE SILITĂ
CURS 40 ORE/ CONFORM CODULUI ADMINISTRATIV
Tematica:
Instrumentele şi limitele autonomiei financiare locale
Reguli şi proceduri de execuţie bugetară la nivelul autorităţilor administraţiei publice locale
Principii, reguli şi proceduri de administrare fiscală
Regimul impozitelor şi taxelor locale
Executorii bugetari locali
Procedura executarii creanțelor fiscale
CURS 36 – TRANSPARENŢA ŞI LIBERUL ACCES LA INFORMAŢIILE DE INTERES PUBLIC
CURS 40 ORE/ CONFORM CODULUI ADMINISTRATIV
Tematica:
Ce este transparenţa şi importanţa ei
Transparenţa şi sistemul naţional de integritate
Controlul cetăţenesc al activităţii administraţiei publice
Liberul acces la informaţiile de interes public (Legea nr. 544/2001)
Transparenţa decizională (Legea nr. 52/2001)
Transparenţa şi buna guvernare
Rezistenţa la schimbare – schimbări culturale şi comportamentale
CURS 37 – URBANISM, AMENAJAREA TERITORIULUI ŞI DISCIPLINA ÎN CONSTRUCŢII
CURS 40 ORE/ CONFORM CODULUI ADMINISTRATIV
Tematica:
Natura si specificul activitatilor de urbanism
Implicarea serviciului “Disciplina in constructii, protectia mediului si afisaj stradal“ in respectarea prevederilor legale in vigoare
Legea nr. 350/ 2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul: a) Planul urbanistic general (PUG); b) Planul urbanistic zonal (PUZ); c) Planul urbanistic de detaliu (PUD)
Legea nr. 50/ 1990, republicata privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii
Certificatul de urbanism, autorizatia de construire si autorizatia de desfiintare
Atributiile autoritatilor locale privind respectarea dispozitiilor Legii nr. 50/1991
Disciplina în construcții
CURS 38 – FUNCŢIA ŞI FUNCŢIONARUL PUBLIC CONFORM CODULUI ADMINISTRATIV
CURS 40 ORE/ CONFORM CODULUI ADMINISTRATIV
Tematica:
Funcţia şi funcţionarul public – noţiune şi trăsături
Regimul juridic aplicabil funcţionarilor publici în România
Noţiunea de funcţie publică în context european
Elemente de drept comparat la nivelul legislaţiei statelor europene
Etica şi morala ca valori europene în exercitarea funcţiei publice
Codificarea valorilor etice şi morale pentru funcţia publică
Reguli referitoare la folosirea prerogativelor de putere publică
Angajarea răspunderii juridice a funcţionarilor publici
CURS 39 – BAZELE ADMINISTRAŢIEI PUBLICE – INTERPRETAREA ŞI PUNEREA ÎN EXECUTARE A LEGII
CURS 40 ORE/ CONFORM CODULUI ADMINISTRATIV
Tematica:
Principiile de organizare si functionare a administratiei publice
Notiunea si specificul activitatii serviciilor publice
Principalele rationalitati utilizate in abordarea activitatii din sectorul public
Regimul juridic aplicabil servicilor publice
Abordarea manageriala a gestiunii serviciilor publice
Raspundere si responsabilitate in activitatea serviciilor publice
Specificul procesului decizional la nivelul serviciilor publice
Noțiunea și trăsăturile normei juridice
Clasificarea normelor juridice
Acțiunea în timp, spațiu și asupra persoanelor a normelor juridice
Noțiunea interpretării normelor juridice
Metodele interpretării normelor juridice
Argumentele folosite în interpretarea normelor juridice
Rezultatele interpretării
Aplicarea normelor juridice
TOATE CURSURILE DIN GRILA POT FI ORGANIZATE LA CERERE SI LA SEDIUL INSTITUTIEI !
Tarife mici pentru curs si cazare ! Beneficii mari !
CURS TAXE, IMPOZITE LOCALE ŞI EXECUTARE SILITĂ – NOUTĂŢI LEGISLATIVE 2025
Ai nevoie de un curs având ca tematică taxele, impozitele locale şi executarea silită a creanţelor fiscale bugetare ? Poţi participa la unul dintre cursurile noastre organizate în acest domeniu de activitate, fie în format fizic, fie în format on-line ! Consultă mai jos grilele noastre de cursuri privind impozitele şi taxele locale, inclusiv tematicile şi locaţiile de desfăşurare, la munte sau pe litoral !
GRATUIT: EXAMEN ŞI ELIBERARE DIPLOMĂ 30 DE ORE. LA CERERE SE ELIBEREAZĂ ŞI SUPLIMENT DESCRIPTIV AFERENT CURSULUI !
Cum este organizat acest curs ?
♥ Varianta 1: Cursul on-line este organizat săptămânal, de luni până vineri, si recunoscut conform Noului cod administrativ, respectiv conform H.G. nr. 1066/2008 pentru aprobarea normelor privind formarea profesionala a funcționarilor publici.
♥ Varianta 2: Cursul cu prezenţă fizică se organizează săptămânal, de luni, până duminică, în locaţiile partenere, conform ofertelor de mai jos.
Cazarea se face cu o zi înaintea începerii cursurilor, respectiv duminica după ora 14.00. Solicită oferta detaliată şi planificarea cursurilor la telefon 0722.207.117 sau la adresa de mail inscrieri@asociatiacolumna.ro !
Tematica aferentă cursului:
Instrumentele şi limitele autonomiei financiare locale
Reguli şi proceduri de execuţie bugetară la nivelul autorităţilor administraţiei publice locale
Principii, reguli şi proceduri de administrare fiscală
Regimul impozitelor şi taxelor locale
Executorii bugetari locali
Procedura executarii creanțelor fiscale
Descriere curs: curs de tip work-shop bazat pe analiza legislativa, prezentare cazuri practice, analiza principalelor norme juridice si documente utilizate in domeniul studiat !
VEZI TOATE OFERTELE DE CURSURI FUNCTIONARI PUBLICI 2025 !
Cursurile noastre abordează o arie tematică diversă, specifică sectorului public, cu accent pe rolurile si responsabilităţile funcţionarilor publici, atât din punctul de vedere al normelor juridice pe care trebuie să le aplice, ca drept substanţial, cât şi din perspectiva normelor de drept procedural (Noul cod administrativ, legislaţia privind sistemul de control managerial intern, procedurile operaţionale şi de sistem, contencios administrativ şi jurisdicţii administrative etc. ).
CURSURI ANTICORUPŢIE, ETICĂ, INTEGRITATE ŞI DEONTOLOGIE PROFESIONALĂ – EVITARE SITUAŢII DE PANTOUFLAGE 2025
Ai nevoie de un curs având ca tematică anticorupţia, etica şi integritatea în instituţiile publice ? Poţi participa la unul dintre cursurile noastre organizate în acest domeniu de activitate, fie în format fizic, fie în format on-line ! Consultă mai jos grilele noastre de cursuri privind anticorupţia, inclusiv tematicile şi locaţiile de desfăşurare, la munte sau pe litoral !
GRATUIT: EXAMEN ŞI ELIBERARE DIPLOMĂ 30 DE ORE. LA CERERE SE ELIBEREAZĂ ŞI SUPLIMENT DESCRIPTIV AFERENT CURSULUI
Cum este organizat acest curs ?
♥ Varianta 1: Cursul on-line este organizat săptămânal, de luni până vineri, si recunoscut conform Noului cod administrativ, respectiv conform H.G. nr. 1066/2008 pentru aprobarea normelor privind formarea profesionala a funcționarilor publici.
♥ Varianta 2: Cursul cu prezenţă fizică se organizează săptămânal, de luni, până duminică, în locaţiile partenere, conform ofertelor de mai jos.
Cazarea se face cu o zi înaintea începerii cursurilor, respectiv duminica după ora 14.00. Solicită oferta detaliată şi planificarea cursurilor la telefon 0722.207.117 sau la adresa de mail inscrieri@asociatiacolumna.ro !
Tematica aferentă cursului:
Etica si deontologia
Bazele integritatii publice
Sistemul national de integritate
Transparenţă şi liber acces la informaţiile de interes public
Normele deontologice aplicabile personalului contractual din administratia publica
Politici anticorupție
Principalele reglementări anticorupție instituite prin Legea nr. 161/2003
Descriere curs: curs de tip work-shop bazat pe analiza legislativa, prezentare cazuri practice, analiza principalelor norme juridice si documente utilizate in domeniul studiat !
VEZI TOATE OFERTELE DE CURSURI FUNCTIONARI PUBLICI 2025 !
Cursurile noastre abordează o arie tematică diversă, specifică sectorului public, cu accent pe rolurile si responsabilităţile funcţionarilor publici, atât din punctul de vedere al normelor juridice pe care trebuie să le aplice, ca drept substanţial, cât şi din perspectiva normelor de drept procedural (Noul cod administrativ, legislaţia privind sistemul de control managerial intern, procedurile operaţionale şi de sistem, contencios administrativ şi jurisdicţii administrative etc. ).
CURSURI CONTABILITATEA INSTITUŢIILOR PUBLICE ŞI REALIZAREA CONTROLULUI FINANCIAR PREVENTIV 2025
Ai nevoie de un curs având ca tematică contabilitatea bugetară şi CFP ? Poţi participa la unul dintre cursurile noastre organizate în acest domeniu de activitate, fie în format fizic, fie în format on-line ! Consultă mai jos grilele noastre de cursuri privind contabilitatea instituţiilor publice şi CFP, inclusiv tematicile şi locaţiile de desfăşurare, la munte sau pe litoral !
♥ Varianta 1: Cursul on-line este organizat săptămânal, de luni până vineri, si recunoscut conform Noului cod administrativ, respectiv conform H.G. nr. 1066/2008 pentru aprobarea normelor privind formarea profesionala a funcționarilor publici.
♥ Varianta 2: Cursul cu prezenţă fizică se organizează săptămânal, de luni, până duminică, în locaţiile partenere, conform ofertelor de mai jos.
Cazarea se face cu o zi înaintea începerii cursurilor, respectiv duminica după ora 14.00. Solicită oferta detaliată şi planificarea cursurilor la telefon 0722.207.117 sau la adresa de mail inscrieri@asociatiacolumna.ro !
Descriere curs: curs de tip work-shop bazat pe analiza legislativa, prezentare cazuri practice, analiza principalelor norme juridice si documente utilizate in domeniul studiat !
Tematica abordata:
1. Organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice 2. Elementele situatiilor financiare 3. Contabilitatea elementelor patrimoniale 4. Contabilitatea imobilizărilor 5. Contabilitatea stocurilor 6. Contabilitatea decontarilor cu tertii 7. Contabilitatea trezoreriei 8. Contabilitatea veniturilor si finantarilor 9. Contabilitatea cheltuielilor 10. Controlul financiar preventiv 11. Utilizare Forexebug 12. Management financiar in institutiile publice
Cursul se adresează contabililor din instituțiile publice, cu si fără experiență in domeniu. In cadrul cursului va veți familiariza cu aspecte practice din activitatea contabila a instituțiilor publice !
Descriere curs: curs de tip work-shop bazat pe analiza legislativa, prezentare cazuri practice, analiza principalelor norme juridice si documente utilizate in domeniul studiat !
Cursurile noastre abordează o arie tematică diversă, specifică sectorului public, cu accent pe rolurile si responsabilităţile funcţionarilor publici, atât din punctul de vedere al normelor juridice pe care trebuie să le aplice, ca drept substanţial, cât şi din perspectiva normelor de drept procedural (Noul cod administrativ, legislaţia privind sistemul de control managerial intern, procedurile operaţionale şi de sistem, contencios administrativ şi jurisdicţii administrative etc. ).
CURS REGISTRUL AGRICOL, CADASTRU SI FOND FUNCIAR 2025
Ai nevoie de un curs având ca tematică registrul agricol, cadastrul şi fondul funciar ? Poţi participa la unul dintre cursurile noastre organizate în acest domeniu de activitate, fie în format fizic, fie în format on-line ! Consultă mai jos grilele noastre de cursuri privind registrul agricol, inclusiv tematicile şi locaţiile de desfăşurare, la munte sau pe litoral !
Ce vei învăţa în cadrul cursului ? Vei dobândi cunoştinţe şi abilităţi în conformitate cu legislaţia şi practica administrativă în domeniu. Vezi tematica aferentă cursului:
1. Organizarea registrului agricol 2. Întocmirea registrului agricol 3. Completarea registrului agricol 4. Controlul datelor din registrul agricol 5. Centralizarea datelor din registrul agricol 6. Raportarea datelor din registrul agricol 7. Fond funciar – principalele noțiuni și reglementări aplicabile 8. Noțiuni generale de cadastru și legislația aplicabilă 9. Lucrări de cadastru, culegerea datelor și planul cadastral
Prin ce se diferenţiază acest curs ? Este un curs on-line, în sistem e-learning, bazat pe analiza legislativa, prezentare cazuri practice, analiza principalelor norme juridice si documente utilizate in domeniul studiat !
Beneficiile cursului: obţinerea de cunoştinţe în aria tematică a cursului; dezvoltarea de abilităţi practice în elaborarea şi utilizarea documentelor specifice compartimentelor registru agricol, cadastru şi fond funciar (proceduri şi documente specifice); suporturi de curs foarte bine documentate, diplomă de absolvire de 30 de ore, conform Codului administrativ etc.
GRATUIT: EXAMEN ŞI ELIBERARE DIPLOMĂ 30 DE ORE. LA CERERE SE ELIBEREAZĂ SUPLIMENT DESCRIPTIV AFERENT CURSULUI !
Cum este organizat acest curs ?
♥ Varianta 1: Cursul on-line este organizat săptămânal, de luni până vineri, si recunoscut conform Noului cod administrativ, respectiv conform H.G. nr. 1066/2008 pentru aprobarea normelor privind formarea profesionala a funcționarilor publici.
♥ Varianta 2: Cursul cu prezenţă fizică se organizează săptămânal, de luni, până duminică, în locaţiile partenere, conform ofertelor de mai jos.
Cazarea se face cu o zi înaintea începerii cursurilor, respectiv duminica după ora 14.00. Solicită oferta detaliată şi planificarea cursurilor la telefon 0722.207.117 sau la adresa de mail inscrieri@asociatiacolumna.ro !
VEZI TOATE OFERTELE CURSURI FUNCTIONARI PUBLICI 2025 !
Cursurile noastre abordează o arie tematică diversă, specifică sectorului public, cu accent pe rolurile si responsabilităţile funcţionarilor publici, atât din punctul de vedere al normelor juridice pe care trebuie să le aplice, ca drept substanţial, cât şi din perspectiva normelor de drept procedural (Noul cod administrativ, legislaţia privind sistemul de control managerial intern, procedurile operaţionale şi de sistem, contencios administrativ şi jurisdicţii administrative etc. ).
CURS MANAGEMENTUL SITUAŢIILOR DE URGENŢĂ, SANATATE ŞI SECURITATE ÎN MUNCĂ 2025
Ai nevoie de un curs având ca tematică managementul situaţiilor de urgenţă ? Poţi participa la unul dintre cursurile noastre organizate în acest domeniu de activitate, fie în format fizic, fie în format on-line ! Consultă mai jos grilele noastre de cursuri privind managementul situaţiilor de urgenţă, inclusiv tematicile şi locaţiile de desfăşurare, la munte sau pe litoral !
GRATUIT: EXAMEN ŞI ELIBERARE DIPLOMĂ 30 DE ORE. LA CERERE SE ELIBEREAYA CERTIFICAT DESCRIPTIV AFERENT CURSULUI
Cum este organizat acest curs ?
♥ Varianta 1: Cursul on-line este organizat săptămânal, de luni până vineri, si recunoscut conform Noului cod administrativ, respectiv conform H.G. nr. 1066/2008 pentru aprobarea normelor privind formarea profesionala a funcționarilor publici.
♥ Varianta 2: Cursul cu prezenţă fizică se organizează săptămânal, de luni, până duminică, în locaţiile partenere, conform ofertelor de mai jos.
Cazarea se face cu o zi înaintea începerii cursurilor, respectiv duminica după ora 14.00. Solicită oferta detaliată şi planificarea cursurilor la telefon 0722.207.117 sau la adresa de mail inscrieri@asociatiacolumna.ro !
Tematica aferentă cursului:
Managementul situațiilor de urgență – principalele reglementări în domeniu
Legislaţia în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă
Sistemul de Management al SSM
Politici, obiective si instrumente de implementare a Sistemului de Management al SSM
Proceduri de lucru specifice SSM
Prevenirea riscurilor de accidentare si de imbolnavire profesionala.
Instruirea, Formarea, Informarea, Consultarea si Participarea Lucratorilor
Organizarea activitatii de prevenire si protectie in domeniul SSM
Autorizarea funcţionarii din punct de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă
Accidente de munca si boli profesionale
Echipamentul individual de protectie – definitii si clasificare
Descriere curs: curs de tip work-shop bazat pe analiza legislativa, prezentare cazuri practice, analiza principalelor norme juridice si documente utilizate in domeniul studiat !
Cursurile noastre abordează o arie tematică diversă, specifică sectorului public, cu accent pe rolurile si responsabilităţile funcţionarilor publici, atât din punctul de vedere al normelor juridice pe care trebuie să le aplice, ca drept substanţial, cât şi din perspectiva normelor de drept procedural (Noul cod administrativ, legislaţia privind sistemul de control managerial intern, procedurile operaţionale şi de sistem, contencios administrativ şi jurisdicţii administrative etc. ).