GHID VERIFICARE ACHIZITII PUBLICE CCR

ACCESEAZA AICI GHID VERIFICARE ACHIZITII PUBLICE CCR

(EXTRAS DIN GHID) Potrivit prevederilor art. 140 alin. (1) din Constituţia României, Republicată (Monitorul Oficial nr. 767 din 31 octombrie 2003), precum și ale art. 1 alin. (1) din Legea nr. 94/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii de Conturi republicată (Monitorul Oficial nr. 238 din 3 aprilie 2014), denumită în continuare lege, Curtea de Conturi exercită controlul asupra modului de formare, de administrare şi de întrebuinţare a resurselor financiare ale statului şi ale sectorului public. Conform prevederilor art. 21 alin. (1) din lege, Curtea de Conturi exercită funcţia de control asupra modului de formare, de administrare şi de întrebuinţare a resurselor financiare ale statului şi ale sectorului public, furnizând Parlamentului şi, respectiv, unităţilor administrativ teritoriale rapoarte privind utilizarea şi administrarea acestora, în conformitate cu principiile legalităţii, regularităţii, economicităţii, eficienţei şi eficacităţii. Conform art.1 alin. (2) din lege, această funcţie de control a Curţii de Conturi se realizează prin proceduri de audit public extern prevăzute în standardele proprii de audit, elaborate în conformitate cu standardele de audit general acceptate . controlul, denumit potrivit standardelor internaționale ale instituțiilor supreme de audit (ISSAI) audit de conformitate, abordează măsura în care entitatea auditată respectă legile, regulile, regulamentele, politicile, codurile stabilite sau termenii asupra cărora s-a căzut de acord, cum ar fi clauzele contractelor sau clauzele acordurilor de finanţare. Potrivit legii, Curtea de Conturi efectuează acţiuni de audit financiar, auditul performanţei şi de audit al conformităţii (control).

EXTRAS DIN CUPRINSUL GHIDULUI CCR PE PROBLEME DE INTERES IN DERULAREA PROCEDURILOR DE ACHIZITIE PUBLICA:

I. Fundamentarea cheltuielilor cu achizițiile publice și sectoriale înscrise în proiectul de buget propriu, autorizarea, legalitatea şi necesitatea modificărilor aduse prevederilor inițiale ale bugetelor publice referitor la aceste achiziții, precum și angajarea cheltuielilor
cu achizițiile publice și sectoriale
2.3.6.1 Etapa de planificare/pregătire, inclusiv consultarea pieţei
2.3.6.2 Etapa de organizare a procedurii şi atribuirea contractului/acordului-cadru
2.3.6.2.1 Achiziția directă
2.3.6.2.2 Procedura simplificată
2.3.6.2.3 Licitaţia deschisă
2.3.6.2.4 Licitaţia restrânsă
2.3.6.2.5 Negocierea competitivă
2.3.6.2.6 Dialogul competitiv
2.3.6.2.7 Parteneriatul pentru inovare
2.3.6.2.8 Negocierea fără publicare prealabilă/Negocierea fără invitaţie prealabilă la
procedura concurenţială de ofertare
2.3.6.2.9 Concursul de soluţii
2.3.6.2.10 Remedii și căi de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziție
publică/sectorială reglementate de Legea nr. 101/2016
II. Lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor cu achizițiile publice și sectoriale
2.3.6.3. Etapa postatribuire contract/acord-cadru, respectiv executarea şi monitorizarea
implementării contractului/ acordului-cadru
2.3.7. Instrumente şi tehnici specifice de atribuire a contractelor de achiziţie publică
2.3.7.1. Acordul cadru
2.3.7.2. Sistemul dinamic de achiziții
2.3.7.3. Licitația electronică
2.3.8 Regimul juridic și actul normativ aplicabil în cazul achiziţiilor mixte
2.3.9 Reguli de determinare a valorii estimate a achiziţiei

 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.