CURSURI CONSILIERI LOCALI 2018

CURSURI DE PERFECTIONARE PENTRU ALESII LOCALI – GRILA 2018

Venim în fața dumneavoastră cu următoarea propunere de cursuri de perfecționare de 7 zile ce se adresează consilierilor locali din UAT-uri, având ca rol îmbunătățirea cunoștințelor acestora referitoare la procesele ce trebuie derulate la nivelul instituției în fundamentarea legală, oportună și obiectivă a deciziilor la nivel local:

Curs 1 – Elaborarea, aprobarea, execuţia şi încheierea exerciţiului bugetar la nivel local
Curs 2 – Administraţia publică locală – principalele norme juridice de organizare şi funcţionare
Curs 3 – Rolul consilierilor locali în promovarea şi aprobarea unor măsuri cu privire la eficientizarea acţiunilor poliţiei locale la nivelul comunităţii
Curs 4 – Rolul consilierilor locali în promovarea şi aprobarea unor măsuri cu privire la creşterea calităţii învăţământului la nivel local
Curs 5 – Rolul consilierilor locali în promovarea valorilor culturale naţionale şi locale la nivelul comunităţii pe care o gestionează

  Desfășurarea cursului și cazarea participanţilor se poate face la alegere în următoarele locaţii:

 

Unitate cazare Tarif cazare Include
Hotel Marami*** Sinaia 1.750 lei cu tva inclus Cazare 7 nopti, mic dejun si 800 lei bonuri de masa pentru pranza si cina
Popasul Haiducilor*** Sinaia 1.750 lei cu tva inclus Cazare 7 nopti, mic dejun si 800 lei bonuri de masa pentru pranza si cina
Hotel Stavilar*** Sinaia 1.750 lei cu tva inclus Cazare 7 nopti, mic dejun si 800 lei bonuri de masa pentru pranza si cina
Hotel Mara*** Sinaia 2.400 lei cu tva inclus Cazare 7 nopti, mic dejun si 150 lei bonuri de masa pe zi

Taxa de curs este de 730 lei/pers. şi se va achita în contul Asociaţiei Universitare Columna, conform facturii fiscale. Cursurile se pot organiza începând cu 09 septembrie 2018, până în 16 decembrie 2018.

DESCARCA DE AICI OFERTA CURSURI PERFECTIONARE CONSILIERI LOCALI SINAIA 2018  

 

CURSURI CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

CURSURI CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE SI CONTROL FINANCIAR PREVENTIV 2018

COD SEAP PRODUS10 COLUMNA – CURS 7 ZILE MUNTE

Cursul se organizeaza la munte, in statiunea Sinaia in urmatoarele locatii: Popasul Haiducilor*** SinaiaHotel Marami*** SinaiaHotel Stavilar*** Sinaia

Baza legala: H.G. nr. 1066/2008
Serii cursuri contabilitatea institutiilor publice munte 2018 Sinaia:
SERIA 1 – 16.09.2018 – 23.09.2018 (Popasul Haiducilor*** Sinaia, 1750 lei cazare 7 nopti cu mic dejun si 800 lei bonuri de masa bonus)
SERIA 2 – 28.10.2018 – 04.11.2018 (Popasul Haiducilor*** Sinaia, 1750 lei cazare 7 nopti cu mic dejun si 800 lei bonuri de masa bonus)
SERIA 3 – 09.12.2018 – 16.12.2018 (Popasul Haiducilor*** Sinaia, 1750 lei cazare 7 nopti cu mic dejun si 800 lei bonuri de masa bonus)
Tematica abordata:
1. Organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice
2. Elementele situatiilor financiare
3. Contabilitatea elementelor patrimoniale
4. Contabilitatea imobilizărilor
5. Contabilitatea stocurilor
6. Contabilitatea decontarilor cu tertii
7. Contabilitatea trezoreriei
8. Contabilitatea veniturilor si finantarilor
9. Contabilitatea cheltuielilor
10. Controlul financiar preventiv
11. Utilizare Forexebug
12. Management financiar in institutiile publice
Cursul se adreseaza contabililor din institutiile publice, cu si fara experienta in domeniu. In cadrul cursului va veti familiariza cu aspecte practice din activitatea contabila a institutiilor publice. 
Formator: ec. VOICU CRISTINA, contabil in sectorul public si formator certificat ANC, cu experienta practica si teoretica in domeniul predat de mai bine de 10 ani. 

CURSURI REGISTRUL AGRICOL SI CADASTRU

CURS PERFECTIONARE REGISTRUL AGRICOL SI CADASTRU 2018

COD SEAP PRODUS29 COLUMNA – CURS 7 ZILE MUNTE

Cursul se organizeaza la munte, in statiunea Sinaia in urmatoarele locatii: Popasul Haiducilor*** Sinaia, Hotel Marami*** Sinaia, Hotel Stavilar*** Sinaia
Baza legala: H.G. nr. 1066/2008
Serii cursuri Registrul agricol si cadastru 2018 munte Sinaia:
SERIA 1 – 23.09.2018 – 30.09.2018 (Hotel Marami*** Sinaia, 1750 lei cazare 7 nopti cu mic dejun si 800 lei bonuri de masa bonus)
SERIA 2 – 04.11.2018 – 11.11.2018 (Hotel Marami *** Sinaia, 1750 lei cazare 7 nopti cu mic dejun si 800 lei bonuri de masa bonus)
SERIA 3 – 02.12.2018 – 09.12.2018 (Hotel Marami *** Sinaia, 1750 lei cazare 7 nopti cu mic dejun si 800 lei bonuri de masa bonus)
Tematica abordata:
1. Organizarea registrului agricol
2. Intocmirea registrului agricol
3. Completarea registrului agricol
4. Controlul datelor din registrul agricol
5. Centralizarea datelor din registrul agricol
6. Raportarea datelor din registrul agricol
7. Fond funciar – principalele noțiuni și reglementări aplicabile
8. Noțiuni generale de cadastru și legislatia aplicabilă
9. Lucrări de cadastru, culegerea datelor și planul cadastral
DESCARCA DE AICI GRILA COMPLETA CURSURI FUNCTIONARI PUBLICI , PERSONAL CONTRACTUAL SI ALESI LOCALI MUNTE 2018

CURSURI MANAGEMENTUL SITUATIILOR DE URGENTA

CURSURI MANAGEMENTUL SITUATIILOR DE URGENTA, SANATATE SI SECURITATE IN MUNCA 2018

COD SEAP PRODUS = 25 COLUMNA – CURS 7 ZILE MUNTE
Serii cursuri Managementul situatiilor de urgenta, sanatate si securitate in munca – munte 2018 Sinaia: 
SERIA 1 – 23.09.2018 – 30.09.2018 (Popasul Haiducilor*** Sinaia, 1750 lei cazare 7 nopti cu mic dejun si 800 lei bonuri de masa bonus)
SERIA 2 – 04.11.2018 – 11.11.2018 (Popasul Haiducilor*** Sinaia, 1750 lei cazare 7 nopti cu mic dejun si 800 lei bonuri de masa bonus)
SERIA 3 – 02.12.2018 – 09.12.2018 (Popasul Haiducilor*** Sinaia, 1750 lei cazare 7 nopti cu mic dejun si 800 lei bonuri de masa bonus)
Tematica eferenta cursului: 
  1. Managementul situațiilor de urgență – principalele reglementări în domeniu
  2. Legislaţia în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă
  3. Sistemul de Management al SSM
  4. Politici, obiective si instrumente de implementare a Sistemului de Management al SSM
  5. Proceduri de lucru specifice SSM
  6. Prevenirea riscurilor de accidentare si de imbolnavire profesionala.
  7. Instruirea, Formarea, Informarea, Consultarea si Participarea Lucratorilor
  8. Organizarea activitatii de prevenire si protectie in domeniul SSM
  9. Autorizarea funcţionarii din punct de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă
  10. Accidente de munca si boli profesionale
  11. Echipamentul individual de protectie – definitii si clasificare

INFO: PUTETI CONSULTA AICI LEGISLATIA I.G.S.U.

CURSURI URBANISM, AMENAJAREA TERITORIULUI SI DISCIPLINA IN CONSTRUCTII

CURSURI URBANISM, AMENAJAREA TERITORIULUI SI DISCIPLINA IN CONSTRUCTII 

Locatii de desfasurare a cursurilor la alegere: Popasul Haiducilor*** Sinaia, Hotel Marami*** Sinaia, Hotel Stavilar*** Sinaia 
Tematica: 
  1. Natura si specificul activitatilor de urbanism
  2. Implicarea serviciului “Disciplina in constructii, protectia mediului si afisaj stradal“ in respectarea prevederilor legale in vigoare
  3. Legea nr. 350/ 2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul: a) Planul urbanistic general (PUG); b)Planul urbanistic zonal (PUZ); c) Planul urbanistic de detaliu (PUD)
  4. Legea nr. 50/ 1990, republicata privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii
  5. Certificatul de urbanism, autorizatia de construire si autorizatia de desfiintare
  6. Atributiile autoritatilor locale privind respectarea dispozitiilor Legii nr. 50/1991
  7. Disciplina în construcții
Descriere curs: curs de tip work-shop bazat pe analiza legislativa, prezentare cazuri practice, analiza principalelor norme juridice si documente utilizate in domeniul urbanismului, disciplinei in constructii si amenajarii teritoriului. 
Formator certificat ANC: ing. MOISE VIORICA
NOTA: Pe parcursul cursurilor primiti modele de caiet de sarcini achizitie PUG . Mai mult, primiti suport de curs actualizat. 

Extras din suportul de curs: 

Natura şi specificul activităţilor de urbanism

“Activitatea de amenajarea a teritoriului şi de urbanism trebuie sa se desfăşoare cu respectarea autonomiei locale, pe baza principiului parteneriatului, transparenţei, descentralizării serviciilor publice, participării populaţiei în procesul de luare a deciziilor, precum şi al dezvoltării durabile, conform cărora deciziile generatiei prezente trebuie sa asigure dezvoltarea, fără a compromite dreptul generaţiilor viitoare la existenta şi dezvoltare proprie.

Autorităţile administraţiei publice centrale şi locale răspund, potrivit Legii nr.350/2001, de activitatea de amenajare a teritoriului şi de urbanism.

a) Amenajarea teritoriului

           Activitatea de amenajare a teritoriului se exercită pe întregul teritoriu al României, pe baza principiului ierarhizării, coeziunii economice, sociale şi teritoriale şi integrării spaţiale, la nivel naţional, regional şi judeţean. Această activitate trebuie să fie: globală, urmărind coordonarea diferitelor politici sectoriale într-un ansamblu integrat; funcţională, trebuind să ţină seama de cadrul natural şi construit bazat pe valori de cultură şi interese comune; prospectivă, trebuind să analizeze tendinţele de dezvoltare pe termen lung a fenomenelor şi intervenţiilor economice, ecologice, sociale şi culturale şi să ţină seama de acestea în aplicare; democratică, asigurând participarea populaţiei şi a reprezentanţilor ei politici la adoptarea deciziilor.

Scopul de bază al amenajării teritoriului îl constituie armonizarea la nivelul întregului teritoriu a politicilor economice, sociale, ecologice şi culturale, stabilite la nivel naţional şi local pentru asigurarea echilibrului în dezvoltarea diferitelor zone ale tarii, urmărindu-se creşterea coeziunii şi eficientei relaţiilor economice şi sociale dintre acestea.

Activitatea de amenajare a teritoriului se exercita pe întregul teritoriu al României, pe baza principiului ierarhizarii, coeziunii şi integrării spaţiale, la nivel naţional, regional şi judeţean.

Obiectivele principale ale amenajării teritoriului sunt următoarele:

   – dezvoltarea economică şi socială echilibrata a regiunilor şi zonelor, cu respectarea specificului acestora;

   – îmbunătăţirea calităţii vieţii oamenilor şi colectivităţilor umane;

   – gestionarea în spiritul dezvoltării durabile a resurselor naturale şi a peisajelor naturale şi culturale;

   – utilizarea raţională a teritoriului.

   – conservarea şi dezvoltarea diversităţii culturale.

         Autoritatea publică are responsabilitatea dezvoltării armonioase a teritoriului/teritoriilor aflat/aflate în raza sa de competenţă. În acest scop, operatorii economici sau instituţiile care deţin imobile, instalaţii şi/sau echipamente de interes public ori care prestează un serviciu public au obligaţia de a pune la dispoziţia autorităţii publice, cu titlu gratuit, la solicitarea acesteia, informaţiile necesare în acţiunile de planificare a dezvoltării teritoriului a localităţii în cauză.

b) Urbanismul

         Activitatea de urbanism cuprinde toate localităţile ţării, organizate în reţea, pe baza ierarhizării şi distribuţiei echilibrate a acestora în teritoriu. Aplicarea obiectivelor are în vedere întregul teritoriu administrativ al oraşelor şi comunelor sau zone din acestea.

        Urbanismul trebuie să reprezinte o activitate:

operaţională, prin detalierea şi delimitarea în teren a prevederilor planurilor de amenajare a teritoriului;

 – integratoare, prin sintetizarea politicilor sectoriale privind gestionarea teritoriului localităţilor;

  – normativă, prin precizarea modalităţilor de utilizare a terenurilor, definirea destinaţiilor şi gabaritelor de clădiri, inclusiv infrastructura, amenajări şi plantaţii.

Urbanismul are ca principal scop stimularea evoluţiei complexe a localităţilor, prin realizarea strategiilor de dezvoltare pe termen scurt, mediu şi lung.

Urbanismul urmăreşte stabilirea direcţiilor dezvoltării spatiale a localităţilor urbane şi rurale, în acord cu potenţialul acestora şi cu aspiraţiile locuitorilor.

Principalele obiective ale activităţii de urbanism sunt următoarele:

 – îmbunătăţirea condiţiilor de viaţa prin eliminarea disfunctionalitatilor, asigurarea accesului la infrastructuri, servicii publice şi locuinţe convenabile pentru toţi locuitorii;

 – crearea condiţiilor pentru satisfacerea cerinţelor speciale ale copiilor, vârstnicilor şi ale persoanelor cu handicap;

 – utilizarea eficienta a terenurilor, în acord cu funcţiunile urbanistice adecvate; extinderea controlată a zonelor construite;

 – protejarea şi punerea în valoare a patrimoniului cultural construit şi natural;

 – asigurarea calităţii cadrului construit, amenajat şi plantat din toate localităţile urbane şi rurale;

 – protejarea localităţilor impotriva dezastrelor naturale.

Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul

  În sensul prezentei legi, prin documentaţii de amenajare a teritoriului şi de urbanism se înţelege planurile de amenajare a teritoriului, planurile de urbanism, Regulamentul general de urbanism şi regulamentele locale de urbanism, avizate şi aprobate conform prezentei legi.

 Documentaţii de amenajare a teritoriului

Documentaţiile de amenajare a teritoriului cuprind propuneri cu caracter director care stabilesc strategiile şi direcţiile principale de evoluţie a unui teritoriu la diverse niveluri de complexitate. Ele sunt detaliate prin reglementări specifice în limitele teritoriilor administrative ale oraşelor şi comunelor.

          Documentaţiile de amenajare a teritoriului sunt următoarele:

a) Planul de amenajare a teritoriului naţional;

b) Planul de amenajare a teritoriului judeţean;

c) Planul de amenajare a teritoriului zonal.

  Planul de amenajare a teritoriului naţional

–  are caracter director şi reprezintă sinteza programelor strategice sectoriale pe termen mediu şi lung pentru întregul teritoriu al ţării.

 –  este compus din secţiuni specializate.

 –  devin obligatorii pentru celelalte planuri de amenajare a teritoriului care le detaliază.

 –  secţiunile Planului de amenajare a teritoriului naţional sunt: Căi de comunicaţie, Ape, Zone protejate, Reţeaua de localităţi, Zone de risc natural, Turismul, Dezvoltarea rurală. Prin lege se pot aproba şi alte secţiuni.

   Planul de amenajare a teritoriului judeţean

– are caracter director şi reprezintă expresia spaţială a programului de dezvoltare socioeconomică a judeţului.

– se corelează cu Planul de amenajare a teritoriului naţional, cu Planul de amenajare a teritoriului zonal, cu programele guvernamentale sectoriale, precum şi cu alte programe de dezvoltare.

 – devin obligatorii pentru celelalte planuri de amenajare a teritoriului şi de urbanism care le detaliază.

–  fiecare judeţ trebuie să deţină Planul de amenajare a teritoriului judeţean şi să îl reactualizeze periodic, la 5 – 10 ani, în funcţie de politicile şi de programele de dezvoltare ale judeţului.

   Planul de amenajare a teritoriului zonal

–  are rol director şi se realizează în vederea soluţionării unor probleme specifice ale unor teritorii. Aceste teritorii pot fi:

a) intercomunale sau interorăşeneşti, compuse din unităţi administrativ-teritoriale de bază, comune şi oraşe;

b) interjudeţene, înglobând părţi din judeţe sau judeţe întregi;

c) regionale, compuse din mai multe judeţe.

Documentaţii de urbanism

           Documentaţiile de urbanism sunt rezultatul unui proces de planificare urbană referitoare la un teritoriu determinat, prin care se analizează situaţia existentă şi se stabilesc obiectivele, acţiunile, procesele şi măsurile de amenajare şi de dezvoltare durabilă a localităţilor. Documentaţiile de urbanism se elaborează de către colective interdisciplinare formate din specialişti atestaţi în condiţiile legii.

Documentaţiile de urbanism sunt următoarele:

    –  Planul urbanistic general şi regulamentul local aferent acestuia;

    –  Planul urbanistic zonal şi regulamentul local aferent acestuia;

    –  Planul urbanistic de detaliu.”

DESCARCA OFERTA COMPLETA CURSURI MUNTE 2018 DE AICI !

 

 

 

 

CURSURI ACHIZITII PUBLICE SINAIA

CURSURI ACHIZITII PUBLICE SINAIA

COD PRODUS SEAP = 01 COLUMNA – CURS 7 ZILE MUNTE
Planificare serii cursuri ACHIZITII PUBLICE Sinaia, perioada septembrie – decembrie 2018:
CURS 1 – 23.09.2018 – 30.09.2018 (cazare si curs Popasul Haiducilor*** Sinaia, 1750 lei cazare 7 nopti cu mic dejun si 800 lei bonuri de masa bonus)
CURS 2 – 04.11.2018 – 11.11.2018 (cazare si curs Popasul Haiducilor*** Sinaia, 1750 lei cazare 7 nopti cu mic dejun si 800 lei bonuri de masa bonus)
CURS 3 – 02.12.2018 – 09.12.2018 (cazare si curs Popasul Haiducilor*** Sinaia, 1750 lei cazare 7 nopti cu mic dejun si 800 lei bonuri de masa bonus)
CURS 4 – 16.12.2018 – 23.12.2018 (cazare si curs Hotel Marami *** Sinaia, 1750 lei cazare 7 nopti cu mic dejun si 800 lei bonuri de masa bonus)
Prezentare curs achizitii publice – noile reglementari, proceduri si utilizare SICAP:
Grup tinta: functionari publici, personal contractual si alesi locali.
Baza legala: H.G. nr. 1066/2008
Tematica aferenta cursului:
  1. Cadrul legislativ al achizitiilor publice
  2. Calitatea de autoritate contractanta
  3. Atributiile compartimentului intern specializat din cadrul autoritatii contractante
  4. Domeniul de aplicare al Legii nr. 98/2016
  5. Praguri valorice in achizitiile publice
  6. Noutati privind procesul de achizitie publica
  7. Strategia anuala de achizitie publica
  8. Programul anual al achizitiilor publice
  9. Etapizarea procesului de achizitie publica
  10. Documentul unic de achizitie european (DUAE)
  11. Noile tipuri de proceduri de atribuire
  12. Documentatia de atribuire
  13. Etapa de organizare a procedurii
  14. Evaluarea ofertelor
  15. Conflictul de interese
  16. Reguli noi utilizare S.I.C.A.P. pentru autorități contractante
NOU ! Dupa curs primit si modele de documente utilizate in cadrul procedurilor de achizitie publica !
Durata cursului: 7 zile 

 

 

CURSURI PERFECTIONARE DOMENII ANFP HOTEL MARA SINAIA 2018

Stimați colegi,
Urmatoarele cursuri pot fi organizate la cerere in orice saptamana din perioada 09 septembrie 2018 – 23 decembrie 2018 la Hotelul Mara**** din Sinaia, restul cursurilor se organizeaza la Popasul Haiducilor*** Sinaia conform Ofertei cursuri munte 2018 :

CURS 1 – ACTE DE STARE CIVILA SI EVIDENTA POPULATIEI

COD SEAP PRODUS = 02 COLUMNA – CURS 7 ZILE MUNTE


CURS 2 – ANTICORUPTIE, INTEGRITATE, TRANSPARENTA SI DEONTOLOGIE PROFESIONALA

COD SEAP PRODUS = 03 COLUMNA – CURS 7 ZILE


CURS 3 – APLICAREA METODELOR SI PRINCIPIILOR COMUNICARII ORGANIZATIONALE EFICIENTE

COD SEAP PRODUS = 04 COLUMNA – CURS 7 ZILE LITORAL


CURS 4 – CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI JURISDICTII ADMINISTRATIVE

COD SEAP PRODUS = 11 COLUMNA – CURS 7 ZILE MUNTE


CURS 5 – DEZVOLTARE ORGANIZATIONALA – LUCRU IN ECHIPA, COMUNICARE, DEZVOLTARE PERSONALA SI LEADERSHIP

COD SEAP PRODUS = 12 COLUMNA – CURS 7 ZILE


CURS 6 – DEZVOLTARE PERSONALA SI MANAGEMENTUL CARIEREI PERSONALULUI DIN SECTORUL PUBLIC

COD SEAP PRODUS = 13 COLUMNA – CURS 7 ZILE


CURS 7 – ELABORAREA SI IMPLEMENTAREA POLITICILOR PUBLICE LA NIVEL LOCAL

COD SEAP PRODUS = 14 COLUMNA – CURS 7 ZILE MUNTE


CURS 8 – ELABORAREA SI IMPLEMENTAREA SISTEMULUI DE CONTROL MANAGERIAL INTERN

COD SEAP PRODUS = 15 COLUMNA – CURS 7 ZILE MUNTE


CURS 9 – LEADERSHIP SI ABILITATI MANAGERIALE

COD SEAP PRODUS = 19 COLUMNA – CURS 7 ZILE MUNTE


CURS 10 – LEGISLATIE RUTIERA SI CONDUCERE PREVENTIVA

COD SEAP PRODUS = 20 COLUMNA – CURS 7 ZILE 


CURS 11 – MANAGEMENTUL SERVICIILOR SOCIALE SI DE ASISTENTA SOCIALA

COD SEAP PRODUS = 24 COLUMNA – CURS 7 ZILE MUNTE


CURS 12 – MEDIEREA SI GESTIONAREA CONFLICTELOR IN INSTITUTIILE PUBLICE

COD SEAP PRODUS = 27 COLUMNA – CURS 7 ZILE


CURS 13 – POLITIE LOCALA – MANAGEMENTUL ACTIVITATILOR DE ORDINE SI SIGURANTA PUBLICA, LEGISLATIE SI PROCEDURI

COD SEAP PRODUS = 28 COLUMNA – CURS 7 ZILE MUNTE


CURS 14 – RESPECTAREA DREPTURILOR OMULUI IN ACTIVITATEA DIN SECTORUL PUBLIC

COD SEAP PRODUS = 32 COLUMNA – CURS 7 ZILE


CURS 15 – TAXE SI IMPOZITE LOCALE. ROLUL SI ATRIBUTIILE CASIERULUI

COD SEAP PRODUS = 34 COLUMNA – CURS 7 ZILE


CURS 16 – TRANSPARENTA SI LIBER ACCES LA INFORMATIILE DE INTERES PUBLIC

COD SEAP PRODUS = 36 COLUMNA – CURS 7 ZILE


Grupul ţintă: funcţionari publici şi personal contractual. 


Înscrierea la curs se face prin transmiterea cererii de înscriere atașată mai jos la adresa de mail inscrieri@columnatraining.ro  sau la nr. de fax  0372.001026 .

IMPORTANT ! Derezervarea si returnarea banilor se face cu minim 7 zile inainte de inceperea cursului, in caz contrar nu se returneaza nici taxa de curs, nici contravaloarea serviciilor hoteliere. Prin transmiterea cererii de inscriere va asumati aceasta clauza.


GHID VERIFICARE ACHIZITII PUBLICE CCR

ACCESEAZA AICI GHID VERIFICARE ACHIZITII PUBLICE CCR

(EXTRAS DIN GHID) Potrivit prevederilor art. 140 alin. (1) din Constituţia României, Republicată (Monitorul Oficial nr. 767 din 31 octombrie 2003), precum și ale art. 1 alin. (1) din Legea nr. 94/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii de Conturi republicată (Monitorul Oficial nr. 238 din 3 aprilie 2014), denumită în continuare lege, Curtea de Conturi exercită controlul asupra modului de formare, de administrare şi de întrebuinţare a resurselor financiare ale statului şi ale sectorului public. Conform prevederilor art. 21 alin. (1) din lege, Curtea de Conturi exercită funcţia de control asupra modului de formare, de administrare şi de întrebuinţare a resurselor financiare ale statului şi ale sectorului public, furnizând Parlamentului şi, respectiv, unităţilor administrativ teritoriale rapoarte privind utilizarea şi administrarea acestora, în conformitate cu principiile legalităţii, regularităţii, economicităţii, eficienţei şi eficacităţii. Conform art.1 alin. (2) din lege, această funcţie de control a Curţii de Conturi se realizează prin proceduri de audit public extern prevăzute în standardele proprii de audit, elaborate în conformitate cu standardele de audit general acceptate . controlul, denumit potrivit standardelor internaționale ale instituțiilor supreme de audit (ISSAI) audit de conformitate, abordează măsura în care entitatea auditată respectă legile, regulile, regulamentele, politicile, codurile stabilite sau termenii asupra cărora s-a căzut de acord, cum ar fi clauzele contractelor sau clauzele acordurilor de finanţare. Potrivit legii, Curtea de Conturi efectuează acţiuni de audit financiar, auditul performanţei şi de audit al conformităţii (control).

EXTRAS DIN CUPRINSUL GHIDULUI CCR PE PROBLEME DE INTERES IN DERULAREA PROCEDURILOR DE ACHIZITIE PUBLICA:

I. Fundamentarea cheltuielilor cu achizițiile publice și sectoriale înscrise în proiectul de buget propriu, autorizarea, legalitatea şi necesitatea modificărilor aduse prevederilor inițiale ale bugetelor publice referitor la aceste achiziții, precum și angajarea cheltuielilor
cu achizițiile publice și sectoriale
2.3.6.1 Etapa de planificare/pregătire, inclusiv consultarea pieţei
2.3.6.2 Etapa de organizare a procedurii şi atribuirea contractului/acordului-cadru
2.3.6.2.1 Achiziția directă
2.3.6.2.2 Procedura simplificată
2.3.6.2.3 Licitaţia deschisă
2.3.6.2.4 Licitaţia restrânsă
2.3.6.2.5 Negocierea competitivă
2.3.6.2.6 Dialogul competitiv
2.3.6.2.7 Parteneriatul pentru inovare
2.3.6.2.8 Negocierea fără publicare prealabilă/Negocierea fără invitaţie prealabilă la
procedura concurenţială de ofertare
2.3.6.2.9 Concursul de soluţii
2.3.6.2.10 Remedii și căi de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziție
publică/sectorială reglementate de Legea nr. 101/2016
II. Lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor cu achizițiile publice și sectoriale
2.3.6.3. Etapa postatribuire contract/acord-cadru, respectiv executarea şi monitorizarea
implementării contractului/ acordului-cadru
2.3.7. Instrumente şi tehnici specifice de atribuire a contractelor de achiziţie publică
2.3.7.1. Acordul cadru
2.3.7.2. Sistemul dinamic de achiziții
2.3.7.3. Licitația electronică
2.3.8 Regimul juridic și actul normativ aplicabil în cazul achiziţiilor mixte
2.3.9 Reguli de determinare a valorii estimate a achiziţiei

 

CURSURI PROTECTIA DATELOR PERSONALE

CURSURI GDPR INSTITUTII PUBLICE 2018 !

DENUMIREA CURSULUI: “IMPLEMENTAREA REGULAMENTULUI GENERAL DE PROTECTIE A DATELOR (GDPR) IN INSTITUTIILE PUBLICE”.

CE REPREZINTA GDPR ?

Este vorba despre Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE. Acest regulament statueaza norme obligatorii privind confidentialitatea si securitatea datelor cu caracter personal, stabilite de catre Comisia Europeana.

IMPORTANT ! Pana la data de 25 MAI 2018, toate organizatiile publice si private vor trebui sa aplice noi reguli si proceduri referitoare la protectia datelor personale.

DE CE ESTE NECESAR SI OBLIGATORIU ACEST CURS ?

Acest act normativ impune obligativitatea desemnarii la nivelul operatorului sau persoanei imputernicite de operator, in anumite cazuri, a unui RESPONSABIL CU PROTECȚIA DATELOR.

Cazurile in care este obligatorie desemnarea unui responsabil cu protectia datelor

  1. Cand prelucrarea este efectuata de o autoritate publica sau un organism public, cu exceptia instantelor care actionează in exercitiul functiei lor jurisdictionale
  2. Daca activitatile principale ale operatorului sau ale persoanei imputernicite de operator constau in operatiuni de prelucrarea care necesita o monitorizare periodica si sistematica a persoanelor vizate pe scara larga
  3. Daca activitatile principale ale operatorului sau ale persoanei imputernicite de operator constau in prelucrarea pe scara larga a unor categorii speciale de date sau a unor categorii de date cu caracter personal privind condamnări penale și infracțiuni.

ATENTIE !  In cazul unei autoritati sau institutii publice, responsabilul cu protectia datelor trebuie sa detina, de asemenea, cunostinte privind reglementarile legale referitoare la organizarea si functionarea acestora, precum si a procedurilor interne administrative ce vizeaza desfasurarea activitatii.

SANCTIUNI SEVERE – PANA LA 10 – 20 MILIOANE DE EURO SAU INTRE 2% ŞI 4% DIN CIFRA DE AFACERI LA NIVEL INTERNATIONAL !

SERII CURSURI SI PERIOADA DE DESFASURARE (cazare duminica dupa ora 12.00, decazarea duminica urmatoare pana la ora 12.00):

CONFORM OFERTA CURSURI MUNTE SEPTEMBRIE-DECEMBRIE 2018

Desfasurarea cursului si cazarea participantilor se vor face la Pensiunea Popasul Haiducilor*** (categoria 3 stele) din Sinaia, conform planificarii de mai sus.

Grupul tinta: alesi locali, functionari publici si personal contractual. 

Taxa de curs este de 730 lei/pers. si se va achita in contul Asociatiei Universitare Columna, conform facturii fiscale.

Tariful de cazare este in valoare de 1.750 lei /7 nopti si se va achita in contul Pensiunii Popasul Haiducilor***, conform facturii fiscale (decontarea cazarii se face direct cu hotelul)

DESCARCA GRILA CURSURI PERFECTIONARE FUNCTIONARI PUBLICI MUNTE 2018 SINAIA